För publik och gästande lag - Covid-19 handlingsplan vid matcher arrangerade av Malmö FBC

För gästande lag:

För att minimera risken för smittspridning har Malmö FBC fastställt att följande regler ska gälla vid matcher och sammandrag som Malmö FBC arrangerar:

• Vi ser gärna att ni kommer ombytta, men det kommer finnas omklädningsrum att tillgå.
  • Malmö FBC kommer att erbjuda möjlighet till både handtvätt och handsprit.
  • Försök att undvika att komma med mycket folk till våra hallar för att minska på smittspridningen dessa tider, men uppskattar ni att ni kommer med en del folk så meddela i förväg, ifall vi blir 50 personer eller fler måste vi kontrollera covidpass. Mer info om covidkontroll, se nedan.
  • Om man känner symtom stannar man hemma. Vanliga symtom är:
    • feber
    • hosta
    • andningsbesvär
    • nästäppa
    • muskelvärk
  • Vi kommer erbjuda kiosk där vi man betalar med swish. Håll avstånd i kön.
  • Efter matchen genomför vi ingen fysisk tackprocedur. Men vi uppskattar att man tackar varandra på avstånd.
  • När matchen/matcher är slut ser vi gärna att ni lämnar hallen så fort som möjligt så vi undviker för många personer inomhus.
  • Publik är välkommen men gärna till en liten skara, om man kan hålla ner antalet under 50 åskådare uppskattar vi detta.

Tillsammans kan vi göra matcherna och sammandragen säkra och trygga för alla som deltar.

Malmö FBC tackar dig och din förening för er hjälp när ni kommer till oss.

Hjärtligt välkomna!

#fbcfamiljen

För publik

• Om man känner symtom stannar man hemma. Vanliga symtom är:
    • feber
    • hosta
    • andningsbesvär
    • nästäppa
    • muskelvärk
  • Vi kommer erbjuda kiosk där vi man betalar med swish. Håll avstånd i kön.
  • Vid arrangemang på fler än 20 deltagare (=åskådare) tillåts enbart sittande deltagare och deltagarna ska delas upp i sällskap på maximalt 8 personer. Det ska också vara minst 1 meter mellan sällskapen. För arrangemang med fler än 50 deltagare krävs vaccinationsbevis i tillägg till övrig reglering.

Info om covidbevis

Vaccinationsbevis krävs för alla personer som är 18 år eller äldre. Personer under 18 år måste kunna visa upp giltig ID-handling för att styrka sin ålder. Undantaget är personer som av medicinska skäl inte har kunnat ta vaccinet och som med läkarintyg och ID-handling kan styrka detta. Religion- eller trosuppfattning är av myndigheterna ej godkänt undantag för vaccinationsbevis.

• Hur hämtar jag mitt vaccinationsbevis?

Endast EU:s digitala Covid-19 bevis är godkänt och finns att hämta digitalt på www.covidbevis.se med hjälp av e-legitimation. Om du inte har e-legitimation behöver du skicka in en blankett för att få ett fysiskt vaccinationsbevis via posten. Blanketten hittar du på: www.ehalsomyndigheten.se För att vaccinationsbeviset ska vara giltigt måste du ha tagit två sprutor, samt att det måste ha gått minst två veckor från att du tog den andra sprutan.

• Så här går det till i samband med match, kom i god tid:

Innan avfärd till arenan, kontrollera att du har ett giltigt vaccinationsbevis och att giltighetstiden inte löpt ut. Kontrollera att du har en giltig ID-handling som exempelvis körkort eller legitimation.

Vid arenan innan du kommer fram till entrén. Tag fram ditt vaccinationsbevis tillsammans med giltig ID-handling för att hanteringen ska gå så smidigt som möjligt.

Vår personal har inte möjlighet att hjälpa dig hämta hem ett vaccinationsbevis eller ladda hem biljetter vid entrén. Detta måste vara klart innan du kommer till arenan. För att vara säker så rekommenderar vi att du sparar ditt vaccinationsbevis "offline" så du kommer åt det även utan internetuppkoppling eller skriver ut en kopia på papper.

Information Covid-19

Vi är mitt uppe i en pandemi och det är viktigt vi alla hjälps åt att hålla smittspridningen på ett kontrollerat sätt.

Hjälps åt att håll avstånd!

Symptom:

Hosta

Feber

Andningsbesvär

Snuva

Nästäppa

Halsont

Huvudvärk

Illamående

Muskel- och ledvärk

Inget luktsinne

Stanna hemma om du känner minsta symptom  eller på annat inte känner dig helt frisk.

● Vistas i arenan så kort tid som möjligt - Inget ombyte eller dusch i hallen

● Tvätta och sprita händerna ofta.

● Undvik fysisk kontakt som inte är en nödvändig del av spelet.

● Drick inte ur andras vattenflaskor.

● Använd inte andra spelares utrustning.

● Undvik kollektivtrafik om möjligt.

Föräldrar som skjutsar till träning får gärna göra annat under tiden (promenera, åka och handla etc). Inne i hallen håller vi socialt avstånd till andra föräldrar, ledare och spelare.

Stort tack för hjälpen!