Välkommen till Malmö Floorball Club

Malmö Floorball Club är en förening med såväl bredd- som elitinriktning, där dam/flick- och herr/pojk-verksamheten prioriteras lika. I dag är könsfördelning inom innebandyn i Sverige ca 70 % killar och 30 % tjejer, men vår övertygelse är att det kan bli 50/50 med rätt inställning.

Malmö Floorball Club är en förening som väljer att göra skillnad! Vi tror på det vi gör och tävlar ständigt mot oss själva. Känslan av att allting är möjligt och känslan av att få vara sig själv och förverkliga sina personliga drömmar, är saker som Malmö FBC vill förmedla till alla som på ett eller annat sätt har med föreningen att göra.

Malmö Floorball Club är en förening som ständigt tittar på att utveckla verksamheten för att bli ännu bättre. Rätt inställning, målmedvetenhet, vilja och mycket glädje är ledord, som ständigt ska prägla verksamhetens inriktning.

Malmö Floorball Club är en förening som vill ge ungdomar och äldre människor en känsla av att få tillhöra ett lag, dvs att kunna vara den du är och känna trygghet i en trivsam miljö.

Malmö Floorball Club vill att alla ska känna sig välkomna, så tveka inte att testa Malmö FBC. Valet är ditt!