Bli funktionär hos Malmö FBC

Vill du vara en del av Team Magenta 2022-23? Vi behöver dig!

Äntligen är det dags för en ny innebandysäsong! Hoppas sommaren har varit härlig och att du är redo.

För att kunna leverera en upplevelse av innebandy behöver vi engagerade personer som vill arbeta som funktionärer under säsongen.  Vi söker glada och engagerade lagspelare som vill vara med och ta hand om spelare, publik, media och sponsorer på bästa sätt under säsongen 22-23! Givetvis är det en stor fördel om du delar vår passion för innebandy och evenemang. Under förgående säsong har du troligtvis varit med och hjälpt till kring någon av våra elitmatcher.

Det handlar alltså om att vara med och bli funktionär på våra elitmatcher på hemmaplan för Dam och Herr A. Nu håller vi på att starta upp en ny eventgrupp till årets säsong och vi undrar om du är intresserad av att vara med på resan?

Vad innebär det att vara funktionär?

Inom våra event finns olika arbetsområden som du kan läsa mer om i detalj nedan. Men det kan vara allt ifrån att sköta matchklockan i sekretariatet till att ha ansvar för bildskärmen under inspringet eller att lägga ut reklamen på banan innan matchen.

Förutom att vara en del av vårt team och få ta del av upplevelsen och erfarenheten att arbeta med två av världens bästa innebandyligor, som kan vara en merit i ditt CV, får du som funktionär:

• Låna funktionell funktionärströja
  • Årskort som ger dig entré till alla matcher
  • God mat under de pass man arbetar
  • Tillgång till trivselytan med möjlighet att ta en fika när du har paus under större delen av dagen
  • En rolig kick off
  • Gemenskap
  • Innebandy i världsklass från kanske bästa platsen
  • En härlig avslutning med gruppen
  • Gemensamma träffar inför varje match

Upplägget är att man träffas ungefär 2 timmar innan tekning för att äta mat så man är redo att vara med och bidra till en grym upplevelse. Sedan går alla ut och gör sina uppgifter. När det finns tillfälle under passets gång kan man ta del av gratis fika. När allt är slut gör man en gemensam avstämning.

Följande roller finns att anmäla sitt intresse för:

• Sekretariat dam/herr – Antingen sköter du matchklockan, liveuppdaterar, eller skriver matchprotokoll. Viktigt att kunna vara med på så många matcher som möjligt.
  • Bildskärm dam/herr – Vi har en skärm där vi visar en introvideo vid inspring, vi visar en bild/video på dom som gör mål och vi visar upp reklam. I denna roll styr du detta från en dator på läktaren.
  • Strålkastare intro dam/herr – Vid inspring så släcks hallen ned, då står du och lyser upp på spelarna med en strålkastare, detta sker endast vid inspiring.
  • Golvreklam+vepor+rollups (2h innan match och efter match) – ca 2h innan matchstart ska man lägga ut reklam på golvet mm (Är det dubbelmatch behövs inför första och efter andra matchen).
  • Intervjukoordinator (bistå webbsändning med spelare till intervju plus ge mick till spelaren och sätta ut en backdrop bakom spelaren) – Detta görs 1h innan matchstart, samt direkt efter 1:a, 2a och 3e perioden.
  • Eventansvarig – Om man kan hålla bra koll på alla funktionärer varje helg så är detta en arvoderad roll för att se till att alla funktionärer gör sitt jobb (detta arbete kan du läsa mer om här: Malmö FBC söker en evenemangsansvarig)

Dessa roller kan också kombineras och fler personer kan vara ansvariga för samma roll vilket gör att man kan vara 2 stycken som delar på alla matcherna. Detta är ett ärofyllt uppdrag som du dels kan använda i ditt CV, du kan skapa bra referenser till kommande jobb, samt att du ta del av innebandy hela tiden. Dessutom kan du ta med en polare i detta och göra det tillsammans :)

Är det här något som skulle vara intressant för dig? Välkommen att anmäla dig till Eventgruppen, så kör vi!