SPELIDÉ & TRÄNINGSUPPLÄGG

Under säsongen 2021/22 kommer vi att erbjuda inspirerande, lärorika och välplanerade Clinics där tränare ges möjligheten att förbättra specifika ledarfärdigheter. Våra Clinics är teoretiska och praktiska pass som kräver att tränaren är motiverad till utveckling av sitt ledarskap. Varje Clinic pågår i 1-2 timmar, bedrivs i en av Malmö FBCs hallar och präglas av ett inspirerande ledarskap från våra välutbildade ledare.

Först ut, TränarClinic 9/11 - SPELIDÉ & TRÄNINGSUPPLÄGG

Först ut är en TränarClinic där vi har äran att ha vår damtränare Mikael Jeppsson på plats för att gå igenom spelidé och träningsupplägg. Där beskriver Jeppsson klubbens spelidé och hur man ska tänka på när man lägger upp träningen för att koppla övningar till så som vi vill spela.

Detta pass är mer anpassat för dig på röd nivå (men alla är välkomna).

Plats: Kirsebergs Sporthall
9/11, kl 19-21. Passet är 2 h med inledande teoripass som följs upp av implementering praktisk på plan.

Vi har plats för 15 personer, först till kvarn!

Kaffe/te ingår.

Vid frågor, kontakta jakob.wikenstal@malmofbc.se.

Skriv TränarClinic i ämnesraden och ange namn och lag som du tillhör i mejlet.

Mejla: jakob.wikenstal@malmofbc.se