Värdegrund
Vår värdegrund består av 3 ord som genomsyrar allt och alla i föreningen. Vi kommunicerar denna både internt i föreningen och externt mot våra intressenter och samarbetspartners.

GLÄDJE
Min grundinställning är att se situationer utifrån ett positivt perspektiv, vara glad, bjuda på mig själv och därmed sprida positiv energi i syfte att skapa en god anda för mig själv och mina medmänniskor.
Min positiva inställning gör att jag fokuserar på rätt saker och inspirerar andra i min omgivning.

GEMENSKAP
Jag är ärlig och visar en öppenhet för min omgivning och bidrar därmed till sammanhållning och känslan av samhörighet i föreningen/laget.
Jag ser till föreningens/lagets helhet och visar på det sättet omtanke samt värnar om jämlikhet. Jag lever efter föreningens/lagets värdegrund och visar stolthet i att vara en del av föreningen/laget.

RESPEKT
Jag ser, lyssnar och försöker alltid förstå människor i min omgivning. Jag visar hänsyn till föreningens varumärke samt följer de regler, normer, policys, värderingar, stadgar och andra riktlinjer som beslutats av föreningen.

Vår vision, målsättningar och värdegrund genomsyrar tillsammans ett ord: FBCfamiljen