Herr U - Division 3

Inför Bjärred med DM-mästaren David
2019-04-03 15:04
Det har blivit dags att dra igång kvalet, imorgon torsdag väntar hemmamatch mot Bjärreds H4. David Linfeldt är utsedd till matchens profil och har fått ge sitt perspektiv på läget. Efter Davids comeback i februari månad har han fått upp farten på allvar. I helgen var David del av det HJ20-lag som tog hem guldet i Skånemästerskapen. In och läs mer om hur David ser på detta, sin sena säsongsdebut och såklart tankarna inför det stundande kvalet.
Du är tillbaka i innebandyn efter att ha säsongsdebuterat så sent som i slutet av februari. Hur har återkomsten varit?
-Det har varit sjukt kul att äntligen få komma tillbaka och lira igen, tyvärr blev det ju ganska sent på säsongen men jag hoppas kunna vara med och hålla oss kvar i division 3 till nästa år.

I helgen som var spelade du Skånemästerskapen i HJ20-klassen tillsammans med lagkamrater som annars håller till i Herr A. Insatserna räckte hela vägen fram till guldet, berätta om dagen och hur det är att vara DM-mästare.
-Det var en riktigt bra dag och jag fick äntligen ett efterlängtat Skånemästerskapsguld. Det var också riktigt kul att spela med mina gamla juniorkompisar. De har ju blivit riktigt duktiga i Allsvenskan så det var rätt enkelt att spela med dem. Dagen kunde inte heller fått ett bättre avslut än med Carlgrens mål i sudden.

Om vi nu vrider över fokus mot det H3-kval som väntar, vad har du då för känsla inför torsdagens inledande kvalmatch mot Bjärreds H4?
-Känslan inför kvalet skulle jag beskriva som laddad, vi har ju varit beredda på kval ett bra tag och nu är det äntligen dags, jag tror det kan bli ett bra kval och hoppas vi kan krama ur allt vi har kvar och vinna mot Bjärred.

Vad skulle du säga talar för oss i kvalet som helhet?
-Det som talar för oss i kvalet är väl kämpaglöden och att vi är ett riktigt lag, tycker även att vi är bra offensivt. Om vi bara sätter defensiven så har vi det.

Laget som du kommit tillbaka till består till stora delar av personer du känner sen tidigare, men också lite nytt folk. Hur upplever du gruppen?
-Gruppen är riktigt härlig annars hade jag inte orkat pendla 50 minuter för varje träning.

Tack till David för de svaren. Imorgon torsdag är det äntligen dags att dra igång kvalet. Missa inte denna oerhört viktiga drabbning i Kirsebergs sporthall 19.30!

Årets första seger!2019-10-24 21:36
H3-galan 20192019-05-24 10:21