Inför Lomma med säsongsnyförvärvet Linus
2019-01-17 11:57
Till fredagens Lommamatch är Linus Karlelid utsedd till matchens profil. Linus gör sin första säsong i Malmö FBC efter att ha spelat junior- och ungdomsinnebandy i Malmhaug. Debutsäsongen i klubben innefattar spel i såväl H3 som JAS och Linus har med sin uppoffrande spelstil och positiva attityd snabbt blivit en uppskattad lagkamrat. In och läs mer om hur Linus uppfattar sitt klubbyte, vad han gör utöver att spela innebandy samt om vem i laget han helst hade delat boende med!
Du gör din första säsong i Malmö FBC, hur har det varit att komma till en ny klubb?
-Det är mitt första klubbyte så de är klart det var lite konstigt att träna i ny hall med nya rutiner men jag känner verkligen att jag gillar dessa nya förändringar. Jag tror även de har utvecklat mig som spelare att spela med nya lagkamrater.

Vad gör du när du inte spelar innebandy?
-När jag inte lirar innebandy så brukar jag hänga med polare eller plugga. Jag kan även njuta av en serie några gånger i veckan.

Du kombinerar spel i H3 med JAS. Vilka är de största skillnaderna mellan de serierna?
-Den största skillnaden skulle jag säga är den fysiska. I H3 är smällarna lite tyngre men samtidigt är farten på spelare och spelet en bit snabbare i JAS. Det är riktigt kul att kunna spela i båda serierna och lära sig bli bättre på båda delarna.

Imorgon fredag väntar match mot Lomma som vi vann en tight match mot i höstas. Vad tror du om detta möte?
-Jag tror att vi definitivt kan förvänta oss ännu en tight match. Vi kommer behöva spela disciplinerat och noggrant för att åka därifrån med 3 pinnar men jag tror på att vi kan lösa det. Jag tror att matchen blir 6-4 till oss.

Slutligen: Om du hade behövt bo tillsammans med någon i H3-truppen, vem hade du helst sett att det var och varför?
-Jag skulle nog valt Draho för han är ordentlig och gammal nog för att vara min farsa. Han skulle kunnat ta hand om mig medans jag bara chillar och spelar innebandy. 🙂

Tack till Linus för de svaren. Het match mot Lomma väntar i Kirsebergs sporthall imorgon fredag 19.30, missa inte detta.