Dam U - Division 1

Seger i HIBF Pre Season Challenge
2017-09-04 10:49
Damer U spelade den gånga helgen Höllviken Pre Season Challenge och kunde efter sju raka vinster kvittera in föreningens första titel för säsongen.

Tjejerna inledde turneringen lite trevande på fredagskvällen när Häljarp (div 2) slogs tillbaka med 3-1. Mer varma i kläderna på lördagen och Partille (Div 1 Göteborg) avfärdades med klara 6-0 på förmiddagen. Sista gruppspelsmatchen mot seriekollegan FBC Engelholm blev som förväntat mycket tuffare och ett 1-3 underläge vänds till 6-4.

I kvartsfinalen på söndagsmorgonen trampar tjejerna gasen i botten direkt och slår ut Varla/Sandö IBK (Div 1 Halland) med klara 9-2. Semifinalen och återigen med Häljarp som motstånd vinner man klarar denna gång, 5-0.

I finalen ställs man mot Stanstad och man inleder i ett raskt tempo. Ledningsmålet kommer ganska logiskt sett till matchbild men Stanstad jämnar därefter ut spelet. I turneringen sista period är inte riktigt skärpan där och man lyckas inte dra ifrån målmässigt. Stanstad plockar ut målvakten i slutskedet och kvitterar till 1-1 med 30 sek kvar, finalen får därför avgöras på straffar! Efter tre mållösa omgångar får vi se en straffdelikatess av Sara, men Stanstads Sara vill inte vara sämre och kvitterat 2-2 inför sista straffomgången. Där nyförvärvet från Tygelsjö Marika håller nerverna i styr och Vilma därefter räddar sin 4:e straff är segern bärgad.

Vilma och Ebba tar plats i turneringens All Star Team.

Stort GRATTIS Dam U!

Ps: Straffavgörandet finns att beskåda på våra soc media!