Dam U - Division 1

Dansk dynamit till Dam U
2017-07-06 11:30
Dansk dynamit till Dam U

Dam U fortsätter rekrytera spelare och den 5:e att ansluta laget är Kia Teildorf. Kia som född 2001 ansluter från nyblivna samarbetsklubben i Danmark, Hvidovre Attack Floorball Club där hon spelade i damelitlaget. Kia har också representerat det Danska landslaget.

Kia är en bollsäker back med bra blick för spelet och fyller gärna på i anfallszon. Trots sin ringa ålder spelar hon med stort lugn och pondus.

Såklart superkul att det inte bara är den största stjärnan utan även unga danskor som brinner för sin idrott tar möjligheten att komma över och utvecklas i Sverige.

Välkommen Kia!