Dam U - Division 1

Poängspruta till Damer U!
2017-06-06 11:27
Det tredje nyförvärvet för Dam U till säsongen 2017/2018 är en mycket intressant spelare som varit under klubbens radar en längre tid och nu äntligen tar steget vidare till Malmö FBC och Dam U.

Marika Wärnehult stod förra säsongen för hela 55 poäng på 17 matcher för sitt Tygelsjö BK i Division 2 och vann poängligan överlägset med ett snitt på drygt 3 poäng per match. Marika är en fysisk forward som med sin girighet i spelet och ”näsa” för målet kommer fortsätta producera poäng oavsett division.

Marika är inte helt obekant för föreningen då pojklaget hon tränade i Tygelsjö startades upp i Malmö FBC’s regi men som sedermera övergick till Tygelsjö BK. Som spelare blir det dock debut i ”magenta” för Marika till hösten.

Välkommen till Malmö FBC, Marika!