Vill du vara en del av Team Magenta som ser till att våra elitmatcher blir proffsiga och ger a-lagen bäst förutsättningar? Då kan detta vara för dig!
Äntligen är det dags för en ny innebandysäsong! Hoppas sommaren har varit härlig och att du är redo.
För att kunna leverera en upplevelse av innebandy behöver vi engagerade personer som vill arbeta som funktionärer under säsongen.
Vi söker engagerade lagspelare som vill vara med och ta hand om spelare, publik, media och sponsorer på bästa sätt under säsongen! Givetvis är det en stor fördel om du delar vår passion för innebandy och evenemang
Vår främsta roll som även är arvoderad är att vara speaker och DJ. Det vill säga, du kommer till matchen i god tid, välkomna publiken, presenter laguppställningarna och berättar och underhåller publiken med lite olika informationer och matchhändelser, tex vem som gör mål och assist eller vilka sponsorer vi har eller att det kommer en tävling i periodpausen. Dessutom spelar du grym musik mellan varje avbrott i matchen. Helt enkelt för dig som gillar att prata och spela skön musik.
För övriga roller så handlar det om att vara funktionär på våra elitmatcher på hemmaplan för Dam och Herr A. Nu håller vi på att starta upp en ny eventgrupp till årets säsong och vi undrar om du är intresserad av att vara med på resan?
Vad innebär det att vara funktionär?
Inom våra event finns olika arbetsområden som du kan läsa mer om i detalj nedan. Men det kan vara allt ifrån att sköta matchklockan i sekretariatet till att ha ansvar för bildskärmen och LED-skyltarna under inspringet eller att lägga ut reklamen på banan innan matchen.
Förutom att vara en del av vårt eventteam och få ta del av upplevelsen och erfarenheten att arbeta med elitsport, som kan vara en merit i ditt CV, får du som funktionär:
- Låna funktionell funktionärströja
- Årskort som ger dig entré till alla matcher
- God mat under de pass man arbetar
- Tillgång till trivselytan med möjlighet att ta en fika när du har paus under större delen av dagen
- Aktiviteter med eventgruppen utanför matcherna
- Gemenskap och nya vänner
- Innebandy i världsklass från bästa platsen vid planen
Upplägget är att man träffas ungefär 2-3 timmar innan tekning för att kunna äta lite mat så man är redo att vara med och bidra till en grym upplevelse. Sedan går alla ut och gör sina uppgifter. När det finns tillfälle under passets gång kan man ta del av gratis fika. När allt är slut gör man en gemensam avstämning och plockar ihop allt.
Följande roller finns att anmäla sitt intresse för:
- Sekretariat dam/herr – Antingen sköter du matchklockan, liveuppdaterar matchresultatet så det syns i livescore, eller skriver matchprotokoll. Viktigt att kunna vara med på så många matcher som möjligt. Detta görs tillsammans med 2 personer till.
- Bildskärm dam/herr – Vi har en skärm där vi visar en introvideo vid inspring, vi visar en bild/video på dom som gör mål och vi visar upp reklam från sponsorer. I denna roll styr du detta från en dator på läktaren.
- Strålkastare intro dam/herr – Vid inspring så släcks hallen ned, då står du och lyser upp på spelarna med en strålkastare, detta sker endast vid inspiring.
- Golvreklam+vepor+rollups (2h innan match och efter match) – ca 2h innan matchstart ska man lägga ut reklam på golvet (Är det dubbelmatch behövs det inför första matchen och tas bort efter andra matchen).
- Intervjukoordinator (bistå webbsändning med spelare till intervju plus ge mikrofon till spelaren och sätta ut en reklamrollup bakom spelaren) – Detta görs 1h innan matchstart, samt direkt efter 1:a, 2a och 3e perioden.
Dessa roller kan också kombineras och fler personer kan vara ansvariga för samma roll vilket gör att man kan vara 2 stycken som delar på alla matcherna. Detta är ett ärofyllt uppdrag som du dels kan använda i ditt CV, du kan skapa bra referenser till kommande jobb, samt att du ta del av innebandy hela tiden. Dessutom kan du ta med en kompis i detta och göra det tillsammans :)
Är det här något som skulle vara intressant för dig? Välkommen att anmäla dig till Eventgruppen, så kör vi! Eller eventuella frågor till jakob.wikenstal@malmofbc.se