KIDS FLOORBALL CAMP
2022-06-28 09:00

Avsluta sommarlovet på allra bästa sätt med vårt nylanserade campkoncept ”Kids Floorball Camp”! Detta är campen för våra yngsta spelare, både för de som redan spelar innebandy eller är nyfiken på att börja, som vill leka och lira innebandy i två helmaxade dagar. Ledare är våra duktiga ungdomar från vår uppskattade innebandyskola och spelare från våra elitlag.

För vem?

Kids Floorball Camp är för alla som redan har upptäckt innebandy och spelar i en klubb samt nybörjare som är nyfikna.

Ålder & antal

Lägret riktar sig till pojkar och flickor födda 2013 – 2016. Vi tar emot max 20 x deltagare per grupp:

• 2013/2014
  • 2015/2016.

Vänta inte med din anmälan, våra läger brukar bli fulltecknade långt innan sista anmälningsdag.

Dagar

Måndagen den 15 augusti – tisdagen den 16 augusti

Tider

Campen börjar 10.00 och slutar 15.00. Detaljerat schema skickas ut i samband med kallelsen.

Detta ingår

• 2 x träningspass om dagen
  • Roliga lekar och aktiviteter
  • Tävlingar med schyssta priser från InnebandyEsset & Unihoc
  • 1 cool camp T-shirt
  • Återhämtningsmål

Träningsinnehåll

På Kids Floorball Camp lägger vi största tonvikt på att det ska vara ett lekfullt, lärorikt och utvecklande träningsinnehåll som utgår ifrån deltagarna. Dagarna kommer att fokusera på grundläggande teknik, olika spelformer, lek och rörelseglädje.

• 650 kr + administrativa kostnader

Toftanäs Sporthall