Malmö FBC H3 - IBK Lund H3

Serie:Herrar Div 3 Skåne   Tabell >>
Nära sköt ingen Lundahare
2019-10-11 13:33
Det blev en försmädlig förlust mot Lund i hemmapremiären. Matchen hade flera olika ansikten och slutresultatet hade lika gärna kunnat vara 7-5 istället för 5-7. Den första perioden gick till Lund, vi hamnade på efterkälken via ett par utvisningar och baklängesmål. I andra perioden var rollerna ombytta och vi vände 0-3 till 4-3, en mycket väl genomförd innebandyperiod från vår sida. Tredje perioden står och väger, 4-4, 4-5, 5-5, vi har flera bra chanser till fler mål men får inte samma utdelning som i mittperioden. Med ett par minuter kvar får vi en straff som vi tyvärr inte lyckas förvalta. Istället är det Lund som gör 5-6 i anfallet därpå och senare 5-7 i öppen kasse. Nära, men nära skjuter som bekant ingen hare. Chans till revansch till helgen när vi gästar Finn!
Ingressen sammanfattar matchen ganska väl, första perioden gick till Lund, andra till oss. Ingen av perioderna är särskilt ojämn trots att de slutar 0-3 respektive 4-0, det är det där sista lilla som skiljer bara. Att efter underläge med 0-3 i första pausen gå ut och vända på steken är imponerande och något vi verkligen ska ta med oss från den här matchen. Vi visar återigen mental styrka, något som kommer bli avgörande under säsongen. När matchen står och väger i tredje perioden gäller det att plocka fram samma styrka. Vi gör det bra, men får inte in det där viktiga sjätte målet. Denna gången blev det förlust i en jämn match, nästa gång kommer det vara vi som drar det längsta strået.

Henke gav brillorna och halsbandet till Bielsten som i vanlig ordning gjorde en stabil insats från sin backplats och fortsatte kämpa på oavsett vad det stod på tavlan. Målskyttar denna gång: Simon Löf (2), Felix Lindblad, Viktor Wu, Eric Segerby.

Nu drabbning borta mot Finn på lördag 12.30.

Spelade matcher
Sön 17/3 16:00