Inför Teknologkåren med "Årets Rookie" Christoffer
2019-02-07 17:04
Efter förra helgens spelledighet är det återigen dags för match. Teknologkåren gästar Kirseberg och det är Christoffer Bengtsson som utsetts till matchens profil. Christoffer började åter spela organiserad innebandy när han kom till laget inför säsongen. Det var då många år sedan hans senaste "riktiga" match. Christoffer är som 24-årig nystartare förmodligen ett ganska ovanligt inslag i Idrottssverige, vilket är roligt för laget och föreningen. Utvecklingen har gått i rask takt och visar inga tecken på att avta. In och läs mer om Christoffers tankar kring återkomsten till innebandy, stämningen i laget samt vad han gör av den fritid som inte går till innebandyn.
Inför säsongen tog du upp innebandykarriären efter flertalet års uppehåll. Hur är det att spela organiserad innebandy och tillhöra ett lag igen?
-Det är en väldig omställning, från att som liten spela där alla springer på alla bollar till att sedan spela utomhus med allt vad det innebär förutsättningsmässigt till att sedan spela organiserat med positioner och taktik. Med det sagt så är det en spännande utmaning som jag tycker är väldigt rolig och jag vill tacka alla lagkamrater för deras tålamod med min vilsenhet under säsongen.

Du har gjort stora framsteg under säsongen, vad anser du själv att du utvecklat mest?
-Sakta men säkert så går det väl framåt 😉, Det var väldigt vilset de första månaderna men jag känner ändå att jag kommer in i det mer och mer. Jag vet inte om jag utvecklats mer på något område än något annat utan känner väl att jag höjt mig lite överallt sedan början av säsongen.

Resultaten har inte gått med oss på slutet. Hur är stämningen i laget?
-Det märks att vi haft lite stolpe ut senaste tiden, vi har dessutom spelat mot tre av fyra lag ovanför oss de senaste fyra matcherna. Med det sagt så har alla ändå humöret uppe och vet att om vi gör en bra match och spelar så bra som vi kan så har vi chansen att slå alla lag i serien.

Imorgon fredag väntar hemmamatch mot Teknologkåren, som du för övrigt gjorde mål mot senast. Vad tror du om matchen?
-Hehe, ja det var ju ett märkligt mål men de räknas ju de också 😉. Jag tror att om vi bara spelar som vi vet att vi kan så ska vi kunna vara spelförande matchen igen och kunna ta hem tre pinnar. Det var en väldigt udda match senast i Lund mycket beroende på hallen vi spelade i med konstiga studsar i sarg och golv. Nu när vi har hemmaplan så har vi bra koll på och är vana vid sargeffekter och golv så vi ska ha med oss fördelen därifrån.

Under veckorna missar du sällan en träning, vad lägger du övrig fritid på?
-Jag känner att jag behöver all träning jag kan få för att kunna utvecklas och bli bättre, men utanför planen så har jag ett väldigt stort datorintresse så den mesta tid som inte läggs på innebandy landar där.

Tack till Christoffer för bra svar. Missa inte mötet med Teknologkåren imorgon fredag 19.30 i Kirsebergs sporthall.