Herr U - Division 3

Inför Tygelsjö med comebackande Lawand
2018-11-15 11:38
Denna vecka är det Lawand Rasoul som ger sitt perspektiv på saker och ting. Han är tillbaka innanför sargen efter ett litet break över föregående säsong. Lawand är en riktig kulturbärare i laget med en lång historia i klubben, in och läs vad han tänker om säsongen såhär långt och om vem i laget utöver honom själv som håller uppe stämningen.
Du är tillbaka i den magenta tröjan efter att ha hållit uppe från innebandyn förra säsongen, hur känns det och vad fick dig att återuppta spelarkarriären?
-Det är kul att vara tillbaka på innebandyplanen samt i laget som jag startade min innebandykarriär i för 9 år sedan. Den största anledningen till att jag återupptog innebandyn är för att jag trivs i lagsporter så gymmet var ingenting för mig.

Det ryktas även om att du har en fotbollssatsning på gång, kan du berätta lite om den?
-Det stämmer, jag har hoppat in i ett nystartat lag som kommer att spela i division 7 nästa fotbollssäsong. Finns det något företag som vill sponsra ett lag som kommer att spela Allsvenskan 2028 so hit me up!

Hur bedömer du lagets prestation såhär långt? Finns det något speciellt du anser att vi behöver förbättra?
-Lagets prestation har varit ganska bra hittills. Det som saknas är att vi inte riktigt spelat ihop oss än men det kommer med tiden samt noggrannheten i vårt spel. Men jag är säker på att vi kommer att nå vårt mål som vi bestämde innan säsongen drog igång.

På lördag väntar Tygelsjö på bortaplan, vad blir viktigt i den matchen och hur tror du att det slutar?
-Tygelsjö är ett lag som släppt in rejält med mål så att lasta skott på mål kan ge utdelning. Tygelsjö är också i stort behov av poäng så det är viktigt från vår sida att vi inte underskattar dem och spelar som vi brukar göra. Jag tror att matchen slutar 8-2 till oss!

I laget är du en person som gärna skojar och driver lite. Vem i laget utöver dig själv skulle du säga är bäst på att locka fram skratt och varför?
-Jag skulle vilja säga att Oskar Olsson är en av dem största skämtarna jag träffat i mitt liv. Det går inte en enda dag utan att han "flippar" med en. Det känns skönt att ha en individ som Oskar i laget då han kan dra ner på nervositeten innan matcher.

Tack till Lawand för de svaren. Pilbäckshallen i Tygelsjö 11.00 på lördag är det som gäller, vi ses där!

Årets första seger!2019-10-24 21:36
H3-galan 20192019-05-24 10:21