Inför Teknologkåren med studenten Jonatan
2018-10-25 16:39
Inför helgens bortamatch mot Teknologkåren har det blivit Jonatan Peterssons tur att svara på några frågor. In och läs vad Jonatan säger om sina studier, vad han tänker om helgens match och förklaringen till att han gjort så många poäng.
Vi möter en studentförening på lördag, du är själv student. Berätta om dina studier och framtidsplaner.
-Ja, det stämmer. Jag studerar Sports Management på Malmö Universitet för att någon gång i framtiden förhoppningsvis kunna uppfylla en, om än något omformulerad, barndomsdröm; att få jobba med hockey.

Det har blivit en del poäng från din klubba såhär långt, hur kommer det sig?
-Eftersom majoriteten av mina poäng hittills är mål så tror jag att det är en blandning av att jag fått väldigt många bra passningar i rätt lägen av lagkamraterna och att jag inte tvekar på att skjuta. Sen är det ju faktiskt fruktansvärt kul att göra mål!

Vad anser du blir viktigt i matchen mot Teknologkåren på lördag?
- Jag anser att noggrannheten från vår sida blir en nyckel. Som det såg ut mot Malmhaug så tycker jag vi föll främst på grund av att vi inte var tillräckligt noggranna. Dels att flera av deras mål kom till efter ganska onödiga misstag av oss, men också att vi missade alldeles för många farliga målchanser som vi måste göra mål på.

Vad tror du det blir för typ av match, och hur slutar det?
-Jag har aldrig mött Teknologkåren tidigare och har därför ingen aning om hur de spelar. Men jag förväntar mig en jämn tillställning med kamp i 60 minuter. Denna gången ska vi dock dra längsta strået och få med oss tre sköna poäng tillbaka till Malmö. Vi vinner med 6-4 och Tage gör det avgörande femtemålet!

Slutligen, ponera att du blir fast på en öde ö tillsammans med någon i laget. Vem hade du helst sett att det var och varför?
-Hade jag varit fast på en öde ö så hade jag byggt en riktigt stabil flotte för att ta mig därifrån. Hade flotten trots allt gett vika ute till havs så hade jag velat ha Drahomir med mig. Med den uthålligheten han besitter så hade han garanterat kunna simma oss båda i land när min energi tar slut. Givet val!

Tack till Jonatan för svaren, för den som vill se om det kommer fler poäng från hans klubba gäller Östratornhallen i Lund, 13.30 på lördag.