Herr U - Division 3

Inför Lomma med kapten Henke
2018-10-11 12:06
Inför bortapremiären i Lomma på lördag har vår nyutnämnde lagkapten Henrik Stekarn Nordström fått möjligheten att dela med sig av lite tankar. In och läs om vad han tror om matchen, hur han kommer spendera sin fredagskväll och var smeknamnet Stekarn kommer ifrån.
Henke, du är ny i laget men även lagkapten, hur funkar det?
-Det fungerar bra, mycket tack vare att det är en riktigt grym grupp som vi har i år. Att få bli kapten därtill var lite oväntat men självklart väldigt kul. Jag hoppas jag kan leverera i denna nya roll för mig.

På lördag är det matchstart 10.30 vilket får sägas är annorlunda mot vad vi är vana vid. Hur planerar du att lägga upp fredag kväll och lördag morgon för att kunna prestera optimalt?
-Det kommer bli gott käk på fredagskvällen skulle jag tro, sen blir det att bunkra upp sig i soffan kanske avverka en Fifa- eller NHL-match innan man knyter ihop säcken och vaknar taggad till tårna på lördag morgon.

Det blev förlust senast mot IBK Finn, var vad det som saknades då, och vad vill du se från laget på lördag?
- Jag tror vi saknade lite samspel och tålamod med tanke på att vi är ett nytt och ganska ungt lag. Vi vill mycket men när vi möter seriens kanske mest rutinerade lag så blir det en märkbar skillnad i mognadsnivå, samspel och tålamod mellan lagen. På lördag vill jag se att vi studsar tillbaka och spelar med ett tålamod och en stor vilja att vinna i kombination med sylvass effektivitet i offensiven.

Vad tror du det blir för matchbild på lördag och hur slutar matchen?
-Jag vet inte så mycket om detta Lomma-laget förutom att de vann sin premiär mot Stanstad. Jag tror det kommer vara en jämn match där det laget med störst vilja vinner. Det skulle inte förvåna mig om det kommer bli mycket fysiskt spel också. Förhoppningsvis så sätter domarna en bra nivå och jag hoppas jag slipper sätta mig i utvisningsbåset denna gången. Matchen slutar 6-4 till oss med ett sista mål i tom kasse signerat av vår egen tjeck Drahomir.

Slutligen tror jag alla som inte känt dig så länge undrar över ditt smeknamn Stekarn, hur kommer det sig att du kallas så?
-Haha det började med att några fotbollskompisar tyckte jag såg ut som en stekare när jag köpt nya pilotbrillor för många år sen. Där och då var det inget mer som hände men något år senare fick jag idéen om att sticka ut lite på Facebook så jag skrev in det i mitt namn så det blev Henrik Steekarn Nordström och precis då så började jag spela innebandy i Malmö FBC så när jag la till alla nya lagkompisar där så la dom märke till det konstiga namnet och nästa träning började tränaren kalla mig för det och det bara fortsatte så tillslut börja hela laget kalla mig för Stekarn. Kul grej tyckte jag men det spred sig som löpeld och snart visste hela föreningen vem Stekarn var mycket tack vare intensiv marknadsföring från mina dåvarande lagkamrater och tränare. Detta spred sig också till laget jag tränade i Svedala så det blev en grej att jag var Stekarn för alla innebandyvänner. Trodde dock att den biten var död och begraven nu men tydligen inte. Stekarn har nästan blivit ikonisk i Malmö FBC.

Tack till Stekarn för intressanta resonemang och rolig kuriosa. Missa inte att se honom leda laget mot tre poäng i Slättängshallen, Lomma 10.30 på lördag!

Årets första seger!2019-10-24 21:36
H3-galan 20192019-05-24 10:21