Dam A - Svenska Superligan

Madde inför Mora
2017-10-20 15:57
Foto: Björn Sandberg

Färska landsmaninnan Madde inför Mora!

Helgen som gick resulterade i två tunga förluster mot topplagen Pixbo och Täby. Vi skakar av oss de resultaten och tar med oss de bra sakerna vi gjorde och tar nya tag mot nästa topplag, Mora. I veckan blev Madeleine Karlsson uttagen i DJ19-landslaget därför tog vi tillfället i akt och passade på att fråga henne om den kommande debuten i blågult samtidigt som vi ställde några frågor om helgens match.

Hej Madde!

Först och främst ett stort grattis till platsen i U19-truppen till EFT, vi kör en klassisk sportfråga, hur känns det?
Tack, det känns jättebra och kul. Ett mål som jag haft under säsongen.

Landslagsdebuten kommer att ske i Baltiska Hallen, blir det extra nervöst med släkt och vänner på läktaren eller är det bara kul att få debutera på hemmaplan?

Jag tycker bara det är kul och snarare minskar nervositeten i med att det är hemmaplan där jag kan ser släkt och vänner mer som stöd.

Helgen som gick avverkades två tuffa matcher mot topplagen Pixbo och Täby, dina tankar från dessa matcher?

Jag känner att det var två snarlika matcher där det känns som vi är nära men ändå så långt ifrån. Vi hade en annan energi som vi behöver jobba vidare på samtidigt som vi behöver fokus hela matchen ut.

Imorgon står det Mora på programmet, hur ska vi göra för att upprepa förra säsongens fina matcher, en oavgjord och en uddamålsförlust, mot just Mora?

Jag tror att just fokus och noggrannhet blir viktigt där vi ska hålla oss till vår gameplan hela matchen igenom.

Matchen är ju även en TV-match, är det något man tänker på när man spelar?

Visst är det något man har i bakhuvudet men mest innan matchen. Under matchen är det just matchen och spelet som fokus ligger på. Men att det är tv-match tror jag kan få oss att tagga till extra.

Tack Madde, återigen Grattis och lycka till imorgon!

Spelade matcher
Lör 23/3 14:00