Dam U - Division 1

Nea Filling klar för Dam U
2017-06-15 11:25
Nästa spelare ut att presenteras för Dam U är centern Nea Filling som närmast kommer från IK Stanstad.

Nea har två säsonger bakom sig med spel i Stanstads damlag dit hon kom från sin moderklubb Åkarps IBK. Nea har bra blick för spelet och agerar med stort lugn på plan. Hon är född 2001 och kommer till hösten att börja innebandygymnasiet på Malmö Floorball Academy.

Nea är en av de fyra tjejer födda 2001 i Dam U som kommer vara med och slåss om en plats i Skånelaget Flickor 16 som representerar Skåne i distriktslags-SM i Umeå den 4-7 januari 2018.

Välkommen till Malmö FBC, Nea!